اكتب ايميلك ليصلك اخر اخبار ونصائح الموقع ولاتنسى تفعيل الرسالة التى تصلك على بريدك الألكترونى

العودة   منتدى أطباء الجلدية > استفسارات فى مصر-بالكويت-بالرياض-جدة-دبى-البحرين-قطر-المغرب-لبنان-الاردن-العراق-سوريا-الامارات-عمان > حبوب الشباب
التسجيل التعليمـــات قائمة الأعضاء التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

الملاحظات

قديم 11-13-2012, 02:44 PM
hoposh hoposh غير متواجد حالياً
Junior Member

افتراضي الحبوب بتروح وتيجى تانى .. عايزه حل نهااائى

السلام عليكم .. دكتور انا عندى 25 سنه بيطلعلى حبوب من سن 19 او قبلها .. واستخدمت كل حاجه وبالفعل كانت الحبوب بتروح والقيها بترجع تانى .. انا الحبوب بتطلعلى فى منطقه الخدود وحول الدقن . وهى من الدرجه المتوسطه ولما بتروح مش بتسيب حفر الحمد لله مكانها ..
استخدمت الرؤكتان وبالفعل قضى عليها .. بس بعد سنه تقريبا رجعت تانى .. واستخدمت منتجات كلينك .. وقضيت عليها فتره ورجعت تانى ولما حاولت اكرر الرؤكتان او منتجات كينك الى هى الغسول والتونر والكريم .. مكنش بيجيب مفعول .. وجربت الرتن ا وجربت كل حاجه .. بحس ان بشرتى بعد فتره بتاخد على العلاج ومش بتدى استجابه ليه .. دلوقتى انا بستخدم مستحضرات الكليروجين باستشاره طبيب .. انا لسه فى الاسبوع التانى من استخدمها .. مش حاسه بتحسن اوى بس انا بكمل فيها ..وكمان عملتلى سمار جامد حول الفم ..
كنت عايزه اعرف رأى حضرتك فى منتجات كليروجين .. وعلاج للاسمرار حول الفم ده .. ولو ممكن توصفلى علاج أخر للحبوب .. انا فعلا تعبت منها ومن كثره المصاريف عليها .. نفسى فى حل نهاائى .. وجزاكم الله كل خير وجعله فى ميزان حسانتكم

قديم 11-13-2012, 07:23 PM   رقم المشاركة : [2]
dr.mohamed
عابر سبيل

حالتك ينطبق عليها
ظهور حبوب الشباب مع التغيرات الشهرية وده بيكون اكثر فى البنات

حب الشباب والدورة الشهرية

التوقيع:

الموقع يقدم تعريف بسيط خاص بالامراض الجلدية ولايغنى عن استشارة طبيبك (اذا كنت تعانى من مرض جلدى اذهب الى اقرب طبيب جلدية) ولا نقوم بكتابة روشتات علاج او وصفات ادوية
موقع أطباء الجلدية لا يشكل بديلاً عن الاستشارة الطبية الاختصاصية

شاهد الشكل الجديد للموقع
dr.mohamed غير متواجد حالياً