اكتب ايميلك ليصلك اخر اخبار ونصائح الموقع ولاتنسى تفعيل الرسالة التى تصلك على بريدك الألكترونى

العودة   منتدى أطباء الجلدية > استفسارات فى مصر-بالكويت-بالرياض-جدة-دبى-البحرين-قطر-المغرب-لبنان-الاردن-العراق-سوريا-الامارات-عمان > عيادة العناية بالبشرة - سكن كير كلينك
التسجيل التعليمـــات قائمة الأعضاء التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

الملاحظات

قديم 09-29-2012, 12:36 PM
Hana ahmed Hana ahmed غير متواجد حالياً
Junior Member

Oo5o0000 استفسار ضرورى جدا عن كريم ميلوكين للتفتيح

يا د
كتورة انا استخدمت من فترة خلطة كتبتهالى دكتورة هى عبارة عن ..... كريم ملوكين مع كريم ريو الانجليزى ومرهم ايلكون ورتن اي خلطهم مع بعض وحطيت من الخلطة دي مرتين فى اليوم بعد فترة هى قلبت وشى بقى عامل زي المحروق مش عارفة هي ممشتش مع بشرتى ولا ايه علما بان فى ستات كتير استخدموها وجابت معاهم نتيجة رررائعة جدا علما بان لون بشرتي قمحى اوخمرى يعنى مش ابيض وعندى 23 سنة .... افيدونى انا مش عارفة اعمل ايه يا جماعة ادونى حل بسرعة عايزة كريم للتفتيح او خلطة كويس استخدمها بس تكون متجربة ومضمونة :37

قديم 09-30-2012, 12:01 AM   رقم المشاركة : [2]
dr.mohamed
عابر سبيل

الخلطة من الطبيبة صحيحة بس المكونات ممكن تكون زايدة واحدة وقوية شوية
كمان مرتين فى اليوم كثير
علشان كده الاحمرار حصل
مرة واحدة ليلا ويشطف

اوراجعى الموضوع ده تستفيدلى

كيفية وضع كريم التفتيح

التوقيع:

الموقع يقدم تعريف بسيط خاص بالامراض الجلدية ولايغنى عن استشارة طبيبك (اذا كنت تعانى من مرض جلدى اذهب الى اقرب طبيب جلدية) ولا نقوم بكتابة روشتات علاج او وصفات ادوية
موقع أطباء الجلدية لا يشكل بديلاً عن الاستشارة الطبية الاختصاصية

شاهد الشكل الجديد للموقع
dr.mohamed غير متواجد حالياً  
قديم 10-01-2012, 05:20 PM   رقم المشاركة : [3]
Hana ahmed
Junior Member

شكرا يا دكتور على الرد السريع .... عايزة اقول كمان ان الاحمرار الى سببته الخلطة دى قلب باسمرار بعد كدة انا سبت الكريم ده واستنت شوية يعني شهر كدة وبعدين رجعت استخدمته تانى بعد ما سمعت انهاخلطة بتجيب نتيجة رائعة عايزة اعرف بقى استخدمه ازاى لمدة كام ولو مشالش الاسمرار اسيبه ولا لا ....وشكرا .... ارجو الرد سريعا علشان انا نفسيتى تعبت من اللى حصل لبشرتى

Hana ahmed غير متواجد حالياً  
قديم 10-02-2012, 12:32 AM   رقم المشاركة : [4]
dr.mohamed
عابر سبيل

الاستخدام زى ما ذكرت

ليلا لمدة نصف ساعة ثم يشطف
وواقى شمس ومرطب صباحا

النتيجة بعد ثلاثة اسابيع والا تعاد للطبيبب للاستشارة

التوقيع:

الموقع يقدم تعريف بسيط خاص بالامراض الجلدية ولايغنى عن استشارة طبيبك (اذا كنت تعانى من مرض جلدى اذهب الى اقرب طبيب جلدية) ولا نقوم بكتابة روشتات علاج او وصفات ادوية

شاهد الشكل الجديد للموقع
قديم 10-02-2012, 12:25 PM   رقم المشاركة : [5]
Hana ahmed
Junior Member

شكرا جدا على الرد السريع

قديم 10-02-2012, 08:36 PM   رقم المشاركة : [6]
Hana ahmed
Junior Member

معلش علي الاسئلة الكتير بس فى كمان استفسار بسيط يعنى ممكن استخدم كريم ايلكون لمدة معينة ساعة مثلا علشان الاسمرار دة يروح ولو مراحش الاسمرار اسيب الخلطة دى ولا لا

قديم 10-03-2012, 01:13 AM   رقم المشاركة : [7]
dr.mohamed
عابر سبيل

لازم الطبيب يقول وليس انا
من كتب العلاج يحدد
اما انه اقول استخدمى فده خارج صلاحياتى على النت
النت له حدود توضيحية فقط

لو اى خلطة او تركيبة طبيبة لا تعطى اى نتائج خلال ثلاث اسابيع
الطبيب بيغيرها وده حقك

التوقيع:

شاهد الشكل الجديد للموقع
قديم 10-03-2012, 04:11 PM   رقم المشاركة : [8]
Hana ahmed
Junior Member

شكراااا على الرد السريع

قديم 11-07-2012, 11:06 AM   رقم المشاركة : [9]
Hana ahmed
Junior Member

اسفة على كتر الاسئلة بس عايزه حضرتك تقولى انا بطلت احط من الخلطة دى من زمان بس بحط دلوقتى كريمات طبيعية زى فوكس وبيرلا بس الاحمرار والسواد لازال موجود وبشرتى بقت مبتتاثرش باى حاجة ومفيش حاجة راضية تجيب اى نتيجه.....اعمل ايه دلوقتى

قديم 11-08-2012, 07:11 AM   رقم المشاركة : [10]
dr.mohamed
عابر سبيل

الاسمرار من احد اسببه التهاب الجلد بدرجات محتلفة
ممكن يكون مؤقت وممكن يكون دائم
بتستنى شهر بالتغذية الجيدة والحماية من الشمس وكمان خضروات وما شابه من عصير الليمون دون كثرة والطماطم فى الخضروات مثلا
وتشوفى مدى قابلية الجلد للتغير بعد شهر
بعد كده طبيب الجلد يحدد نوعية الكريمات لما تكون دائمة

التوقيع:

شاهد الشكل الجديد للموقع